Gräsmattans vara eller inte vara

  • Vad ska man ha en gräsmatta till?



    En god vän till mig som är biolog och intresserad av det mesta som växer och lever kallar gräsmattor för "GRÖN ASFALT". Ett ganska bra uttryck. Jag håller med honom. Många odlar gräsmattor för att de ska vara så gröna som möjligt. Man lägger ner hur mycket tid som helst på att ta bort mossa och "ogräs" som växer i gräsmattan. Man kalkar och man grejar. Varför det?
    Man kan ju börja fråga sig vad man ska ha gräsmattan till.
  • "Min gräsmatta är mycket grönare än grannens!!"
  • "Jag har kämpat varje dag i en vecka och nu är mossan borta!" (men att det är en massa träd som skuggar tomten och var orsak till det hela har jag inte tänkt på).
  • "Jag har nu grävt bort allt som inte är gräs i gräsmattan!! Jag kämpade tills jag fick skavsår i händerna!" (men att det inte var så mycket kvar i mattan utom några grässtrån här och där såg jag inte).

Istället för att lägga tid på annat!! Som är mycket roligare!
Och titta på bilden här ovanför. Visst är ett hav med tusenskönor mycket finare än  GRÖN ASFALT?!

 

 





 

 


Kommentarer
Postat av: Grisi

vissa tycker att det är snyggt med en golfbana runt huset... :)

2011-08-15 @ 21:36:22
URL: http://grislabyrint.blogg.se/
Postat av: Gräs under fötterna

Nej fy vad hemskt! Det skulle jag kunna berätta en historia om. Den får jag spara till i vinter...

2011-08-15 @ 23:09:22
URL: http://grasunderfotterna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0