Fönsterrenovering

I höstas gjorde vi ett nytt litet bygge i trädgården: Vi satte upp ett tält. Ett så'nt där som man brukar kunna parkera bilar i. Det enda tält som klarar av våra regniga somrar och snöiga vintrar. Tanken är nu att jag ska kunna renovera alla mina fönster därinne. Jag har så många snälla vänner Några har skänkt mig gamla fönster som de hittade i sin källare. En annan vän till min man skänkte takstolar som han ville byta ut på sin friggebod.
Nu har renoverandet börjat. Färgen ska skrapas från fönstren, kittet bytas ut och de ska målas med kittvit linoljefärg. Så småningom (förhoppningsvis i sommar) ska grunden byggas. Det ska bli ett växthus i stil med ett engelskt med tegelgrund. Fördelen med en tegelgrund är att värmen fördelas och magasineras bättre. Sedan ska en stomme byggas vid vilken fönstren fästs. Taket ska göras av kanalplast. Jag var väldigt tveksam till kanalplasten först, men efter att ha sett den på ett fantastiskt fint växthus i Vaxholm, ändrade jag mig. Fördelen är att den skyddar mot starkt solljus, den är inte lika tung som glas, och mindre känslig.
Nu har renoveringen av fönster stannat av....det är mest planeringen som får ta vid under vinterperioden.

Kommentarer
Postat av: Anonym

våren kommer snart :) nästan iallafall. när du börjar igen sen kan du ta lite före-efter bilder på ett fönster? skulle vara intressant att se

2015-02-23 @ 22:49:26
Postat av: Anonym

våren kommer snart :) nästan iallafall. när du börjar igen sen kan du ta lite före-efter bilder på ett fönster? skulle vara intressant att se

2015-02-23 @ 22:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0