Prokrastinering

Någon som vet vad prokrastinering betyder? Jo, det är ett uppskjutarbeteende – enligt Wikipedia "Vanemässig och kontraproduktiv senareläggning, förhalning eller undvikande av planerade handlingar, beslut och arbetsuppgifter, trots vetskap om att det kan leda till negativa konsekvenser."
 
Detta är vad jag pysslar med. Jag borde jobba med mitt företag, men det är så härligt att gå ut i trädgården en solig vårdag och se vad som har hänt! Då kan jobbet vänta...
 
Och vad har hänt? Jo, nu börjar man vakna upp ur idet.
 
Den första tulpanen har tittat fram!
 
Kejsarkronorna har kommit upp och sprider sin ganska oangenäma doft! Hoppas att rådjuren också
tycker att de luktar illa!
 
Den fantastiska buskpionen har börjat få sina läckra bladknoppar.
 
En liten installation med violer i en rostig, trefotad gryta som jag fyndade på en loppis i höstas.
Tänk vad man kan känna sig glad av litet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0